بناندجری
هر بار که این اُفته
(Case) در کلاس تدریس
میشود، برداشت جدیدی از آن مطرح میشود. این اُفته از آن نظر جالب است که در هیچ
یک از مدرسههای کسبوکار و رشتة MBA در ایران، مسؤولیت اجتماعی بنگاهها تدریس نمیشود. دانشجویان میگویند
در تمام طول دو سال آموزش، این تنها موردی است که «مسؤولیت اجتماعی» شرکتها تدریس
میشود. برایشان جالب است که این اُفته به دهة ۹۰ میلادی برمیگردد و این نوع بحثها
حداقل سه دهه است که میان کسبوکارهای مختلف در دنیا مطرح است. بدیهی است خوانندة
ایرانی ممکن است چنین ابعادی از مسؤولیت اجتماعی را برای شرکتهای ایرانی ضروری
نیابد، و از دهها حوزة مهمتر و فوریتر صحبت کند. تجربة ایران در انجام کارهای
خیر (و از جمله در بحث وقف) در چارچوب فرهنگ کشور، الزامات دیگری را ممکن است
ایجاب کند. به هر حال، در شرایطی که پروندههای عمدهای از فساد در کشور مطرح
است، بحث از این نوع مباحث، و طرح آنها در کنار مباحث نظارتی و حاکمیت شرکتی برای
دانشجویان جالب است.
متن ویرایششدهای از این اُفته را اینجا بیابید.
اگر به این نوع مطالب
علاقهمند هستید، همهی افتهها را در مأخذهای زیر مییابید.
http://www.finance.ir/cvid/219/content/16/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D9%87%D8%A7.aspx
http://abdoh.net/category/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%A7
/
یادداشتهای حسین عبده
تبریزی
لینک کانال
هر نوع پرسشی در مورد
افتهها داشتید، با پست الکترونیکی آقای میثم رادپور یا اینجانب تماس بگیرید.
www.abdoh.net
maysam.radpour@gmail.com
یادداشتهای حسین عبده تبریزی
لینک کانال
https://t.me/HosseinAbdohTabrizi
ارتباط با نویسنده (تلگرام)
@YaddashthaAbdoh
ارتباط با نویسنده ( پست الکترونیک)
Yaddashtha.Abdoh@gmail.com